Saturday, April 9, 2011

[warningtm] ::Majaleye Dekorasion::

 

 

 
 
 
                                                                      
 
 http://opi.yahoo.com/online?u=warningtm2000&m=g&t=5
 

http://aksup.ir/images/we5p93xupfdcgelpd5h.gif

eankak - 24

Nazmarket

 
   

شماره تلفن ها و اس ام اس های سیم کارت خود را در کامپیوتر ذخیره کنید دیگر نگران از دست دادن دفترچه تلفن خود نباشید! با قابلیت بازیابی اس ام اس ها و شماره تماس های پاک شده از روی سیم کارتبا قابلیت خواندن انواع مموری ها (رم ها) دستگاهی بینظیر و کاربردی برای اولین بار در ایران.

برای مشاهده توضیحات و تصاویر بیشتر از این محصول اینجا را کلیک کنید

 

قيمت : 12800 تومان

 

---------------------------------------------------

  
 

مجله ی دکوراسیون منزل

 

 

5 توصيه براي آشپزخانه

 

حیط آشپزخانه را طوری تزئين كنيد که از بودن در آن لذت ببرید. شما آزادید هر طور که مایلید فضا را تغییر دهید و از هر وسیله ترئینی که تمایل دارید در چیدمان آشپزخانه استفاده کنید. برای داشتن یک آشپزخانه زیبا و دوست داشتنی با ما همراه شوید، برای شما ایده‌هایي داریم:

5 توصيه براي آشپزخانه
1-    دیوارها را با رنگ‌هاي متنوع نقاشی کنید. اغلب افراد بر این باورند که فضاهایی مثل آشپزخانه به دليل مسائل بهداشتی می‌بایست به رنگ سفید باشند. بايد به این افراد بگوییم که رعایت بهداشت و حفظ نظافت محیط با دیوارهای رنگی نیز ممکن است! دكوراتورها از رنگ‌های زیبا برای دیوارها، کابینت‌ها و حتی کف آشپزخانه استفاده می‌کنند تا به فضا روح و عمق دهند.

2-    از پارچه‌های گلدار یا طرح‌دار برای پرده آشپزخانه استفاده کنید تا طراوت و تازگي را در محیط حس كنيد. شما خود نيز می‌توانید با استفاده از یک الگوی ساده و پارچه دلخواهتان برای پنجره آشپزخانه پرده تهیه کنید.

3-    گل و گیاه را فراموش نکنید! ممکن است شما هم‌اکنون مجموعه‌ای از گل‌ها و گیاهان مورد علاقه‌تان را در حياط يا بالكن خانه داشته باشيد اما يك گلدان زيبا پر از گل‌هاي رنگارنگ نشاط مضاعفي به فضاي شما مي‌دهد. گلدان‌های زیبا را در جایی مناسب روی کابینت قرار دهید یا آن‌ها را در آویزی که از سقف آویزان شده بگذاريد تا به صورت معلق قرار گیرند. سعی کنید از گل‌ها و گیاهانی که رنگشان با بافت و رنگ دکوراسیون دیگر قسمت‌های خانه هماهنگی دارد استفاده کنید.

4-    درهاي تعدادی از کابینت‌ها را بردارید و به جای آن از شیشه به عنوان در استفاده كنيد. داخل اين کابینت‌ها را رنگ‌آمیزی کنید و سرویس‌های زیبا و دکوری خود را در آن قرار دهید. این کار جلوه آشپزخانه شما را چندین برابر می‌کند.

5-    آخرین توصیه ما این است که از آثار هنری مثل قاب‌های زیباي قابل نصب روی دیوار غافل نشوید. استفاده از آثار هنری در هر فضا، به آن هویت و شخصیت می‌بخشد.



فنگ شويي اتاق كودك و نوجوان



تحقيقات علمي نشان داده كه وجود مواد و وسايل آلوده‌كننده در اتاق كودكان باعث ايجاد مشكلات تنفسي مي‌شود. كارشناسان «منزل» براي حذف آلاينده‌هاي محيطي در اتاق كودك توصيه‌هايي دارند كه از شما مي‌خواهند براي جلوگيري از هرگونه بيماري و حادثه براي فرزندان دلبندتان به اين نكته‌ها خوب دقت كنيد و آن‌ها را به كار بريد.

فنگ شويي كودك و نوجوان
خطرات احتمالي

اغلب خطرهايي كه كودك را تهديد مي‌كند از زماني معنادار مي‌شود كه او بتواند چهار دست و پا حركت كند و كم‌كم راه برود. در اين مقطع سني، شما پدر و مادر عزيز بايد تمام وسايل الكتريكي را در ارتفاع بالاتري قرار دهيد و روي پريزهاي برق را با پوشش مخصوص بپوشانيد. شومينه نيز از ديگر موارد خطرناك براي كودكان است كه بايد راه دسترسي به آن را براي كودكان مسدود كنيد.
•    براي چيدمان و نقاشي اتاق نوزادان توصيه مي‌كنيم از روزها قبل از تولد نوزاد اقدام كنيد يا اگر دير شروع به طراحي و نقاشي كرده‌ايد، براي مدتي نوزاد را در اتاق ديگر مثلا اتاق پدر و مادر بخوابانيد تا كاملا بوي رنگ از فضاي اتاق كودك خارج شود.
•    براي دكوراسيون اتاق كودك تا حد امكان از وسايل و اشيائي استفاده كنيد كه از مواد طبيعي درست شده باشد.
•    براي ملحفه و روتختي نوزاد از پارچه‌هاي بدون حساسيت استفاده كنيد.

تقويت حواس

•    مي‌توانيد با استفاده از محرك‌هاي مناسب به فرزند كوچك خود كمك كنيد تا خيلي زود رنگ‌ها و اشكال را تشخيص دهد و بشناسد. براي مثال عروسك‌ها و وسايلي كه بالاي تخت كودك آويخته مي‌شوند، حركت كرده و موسيقي‌هاي ملايم پخش مي‌كنند، براي مدت زيادي كودك را سرگرم كرده و باعث آرامش و نشاط او مي‌شود. فقط دقت كنيد اين اسباب‌بازي‌ها را نبايد دقيقا بالاي سر كودك نصب كنيد، زيرا چشم كودك را اذيت مي‌كند و نتيجه عكس مي‌دهد.
•    اسباب‌بازي‌هايي كه به شكل حيوانات هستند و جنس خز دارند، اگر هنگام خواب روي صورت كودك بيافتند باعث خفگي كودك و حتي مرگ او مي‌شوند. اين نوع اسباب‌بازي‌ها را بالاي تخت و نزديك او قرار ندهيد، جايي بگذاريد كه به راحتي ديده شود؛ مثلا روي قفسه دكور اتاق كودك جاي مناسبي براي قراردادن عروسك‌هاي خز‌دار است.
•    صداها و اصوات را مي‌توان از راه‌هاي مختلف به كودكان معرفي كرد. كودكان بدخلق كه خواب آرامي ندارند، با موزيك‌هاي ملايم به آرامش مي‌رسند و راحت‌تر مي‌خوابند. اسباب‌بازي‌هاي متحرك و موزيكالي كه بالاي تخت كودك نصب مي‌شود نيز تاثير زيادي بر زودتر و راحت‌تر خوابيدن كودك دارد. اگر اسباب‌بازي‌ها كوكي باشد، كار شما كمي سخت مي‌شود.
•    كودكان از اينكه بتوانند كاري را به تنهايي انجام دهند احساس شادي و هيجان مي‌كنند، به همين دليل سعي كنيد زمينه را براي تامين حس استقلال در كودك فراهم كنيد. براي مثال مي‌توانيد با قرار دادن سكوهاي پله‌اي كنار تخت كودك حس استقلال را در او زنده كنيد؛ كودك از اينكه حس كند زمان خواب مي‌تواند خودش از اين پله‌ها بالا رفته و وارد تختش شود، احساس هيجان و غرور مي‌كند.

آرامش را به كودكان هديه دهيد

اتاق كودكان پس از دوران نوزادي، بايد موجب خواب آرام كودك شود و او بتواند در طي روز از بازي كردن در آن لذت ببرد. چنانچه اتاق دو فرزند شما مشترك است اين نكته را فراموش نكنيد كه دو كودكي كه در داشتن اتاق باهم شريك هستند علاوه بر فضاهاي مشترك بايد هر كدام فضاي خصوصي و شخصي خود را در آن اتاق داشته باشند، قسمتي كه تنها متعلق به خودشان باشد.

توصيه مي‌كنيم فضاي بازي كودك را در قسمت شرقي اتاقش در نظر بگيريد، زيرا شرق جاييست كه خورشيد هنگام صبح از آنجا طلوع مي‌كند و انرژي موجود در اين جهت انرژي‌زا و نشاط‌آور است. هم‌چنين بهتر است قسمت غربي اتاق كودك را براي خوابيدن در نظر بگيريد زيرا همانطور كه مي‌دانيد خورشيد از طرف غرب غروب مي‌كند و به اين دليل، انرژي موجود آرامش‌بخش و خواب‌آور است. اين نكته در مورد تمام گروه‌هاي سني توصيه مي‌شود. اگر فرزند شما يك كودك بيش‌فعال است، سعي كنيد چيدمان اتاقش را طوري انجام دهيد كه بيشتر در قسمت غربي اتاق به سر برد.

تخت خواب كودك

•    تخت بايد طوري قرار بگيرد كه كودك هنگام بيدار شدن و قبل از خواب، نظاره‌گر منظره‌اي خوشايند و دوست‌داشتني باشد. اين كار به كودك احساس امنيت مي‌دهد و تامين امنيت يكي از مهم‌ترين نكات در مورد كودكان است.
•    از قرار دادن تخت كودك در كنج تاريك اتاق يا مقابل اشياء سايه‌دار و اشكال خاص كه روي ديوار نصب شده است و هنگام تاريكي مي‌توانند جلوه‌اي ترسناك به‌وجود آورند، خودداري كنيد.
•    بهترين جنس براي تخت كودكان چوب است، زيرا هم يك عنصر طبيعي است و هم تشعشعات الكتريكي توليد و ساطع نمي‌كند.
•    تا حد امكان از تخت‌هاي دو طبقه براي كودكان استفاده نكنيد زيرا اين تخت‌ها انرژي مثبت را منزوي مي‌كنند و هر دو كودك، هم كودكي كه طبقه بالا نزديك سقف مي‌خوابد و هم كودكي كه در طبقه زيرين قرار مي‌گيرد احساس ناآرامي و ناراحتي خواهد داشت. تخت‌هايي كه داراي قفسه در قسمت بالا هستند نيز چنين تاثيري دارند؛ ضمن اينكه مكان خوبي براي تجمع گرد و خاك به شمار مي‌آيند.
•    تخت خواب كودك بايد مقداري تاج داشته باشد.
•    تخت كودك را پشت به در و پنجره قرار ندهيد.

چيدمان و دكوراسيون

هر چه كودك ار نظر فكري و فيزيكي رشد كند و بزرگ و بزرگ‌تر شود، بيشتر و بيشتر حق انتخاب دارد. او مي‌تواند نسبت به تغيير بخشي از دكوراسيون اتاق خود و هم‌چنين در مورد تغيير رنگ چيدمان موجود اتاق خود نظر دهد و در اين مورد شما بايد تا حد امكان خواسته كودك‌تان را در اتاقش اعمال كنيد؛ حتي اگر مطابق با سليقه شما نباشد. اين كار به كودك‌تان اعتماد به نفس مي‌بخشد.
كودكان نيز مانند بزرگسالان تمايل دارند اتاق شخصي‌شان مانند يك مكان خصوصي باشد، بنابراين توصيه مي‌كنيم هنگام ورود به اتاق كودكتان ابتدا در بزنيد و براي ورود از او اجازه بخواهيد. مطمئن باشيد كه با اين كار به او ياد مي‌هيد براي ورود به اتاق و حريم خصوصي‌تان از شما اجازه بگيرد.

مبلمان

•    چنانچه اتاق كودك شما كفپوشي سخت و سفت دارد حتما يك قاليچه نرم كنار تخت كودك روي زمين پهن كنيد تا كودك هنگام پايين آمدن از تخت، قدم بر سطحي نرم و خوشايند بگذارد و با احساسي لطيف روز خود را شروع كند.
•    تا حد امكان از قرار دادن تلويزيون و وسايل الكتريكي ديگر در اتاق كودك بپرهيزيد، زيرا اتاق كودك همانطور كه گفته شد جاييست براي بازي و خواب او، پس تماشاي تلويزيون بهتر است در اتاق نشيمن در كنار اعضاي خانواده صورت بگيرد.

اتاق نوجوانان

پس از پايان دوران كودكي، نوجواني آغاز مي‌شود، چيدمان اتاق يك نوجوان بايد با اتاق كودكي‌اش متفاوت باشد. مكاني كه نوجوان لحظات شادي، عصبانيت و خستگي خود را در آن بگذراند و در آن به آرامش برسد. اتاق يك نوجوان بايد كاملا مطابق با سلايق و علايق وي طراحي شود. ممكن است در اين مورد شما با نوجوان خود اختلاف سليقه زيادي داشته باشيد، اما اين نكته را بدانيد نوجوان شما ديگر كودك نيست، پا به دوران بزرگسالي گذاشته است و اتاق متعلق به اوست پس  بايد طوري چيدمان شود كه او دوست دارد.

البته نگران نباشيد، سلايق و علايق نوجوانان به سرعت در حال گذر است، طوري كه سليقه يك نوجوان 13 ساله با يك نوجوان 18- 17 ساله بسيار متفاوت است. بنابراين زياد خودتان را با او درباره چيدمان اتاق و خواسته‌هايش درگير نكنيد. فقط سعي كنيد فرزند خود را با اصول و نقش رنگ‌ها آشنا كنيد، درباره اصول پايه‌اي و تاثير انرژي در اتاق با او صحبت كنيد تا او بتواند با درنظر گرفتن اين اطلاعات، تصميم درست‌تري در مورد چيدمان اتاقش بگيرد.

اتاق نوجوان بايد از بخش‌هاي متعددي تشكيل شود از قبيل فضاي خواب، مطالعه، سرگرمي و فضايي براي پذيرايي از دوستانش. تا حد امكان سعي كنيد از  قرار دادن تلويزيون در اتاق نوجوانان پرهيز كنيد تا تشويق شوند براي تماشاي تلويزيون به اتاق نشيمن بيايند و بخشي از وقت خود را در كنار ديگر اعضاي خانواده بگذرانند.



اتاق كار به سبك غربي


اتاق كار به سبك غربي

اين روزها با ماشيني شدن زندگي، پيشرفت شگفت‌انگيز علم و تكنولوژي و وجود كامپيوتر و ارتباطات شبكه‌اي، فاصله بين محيط خانه و كار به شدت رو به كاهش است. به همين دليل وجود اتاق كار در خانه يك نياز اساسي به حساب مي‌آيد. كار در خانه در حالي كه لباسي راحت به تن داريد بسيار دلچسب‌تر از زماني است كه در شركت يا اداره هستيد و بايد به اصول خاصي پايبند باشيد. در حقيقت كار در خانه با آزادي خوشايندي همراه است كه در محيط كار خبري از آن نيست. اما فراموش نكنيد كه كار هميشه كار است، در هر كجا كه انجام شود نبايد از جديت و دقت در آن كاسته شود.

در اين شماره مي‌خواهيم از اتاق كار در خانه صحبت كنيم، اما خوب است بدانيد كه براي خلق چنين فضايي به هيچ عنوان به يك فضاي بسيار بزرگ و كاملا مجزا نيازي نيست. بنابراين اگر خانه شما زياد بزرگ نيست نگران نباشيد شما هم مي‌توانيد در فضاي كوچك اتاق كار داشته باشيد. در حقيقت متراژ و وسعت اهميت چنداني در اتاق كار ندارد بلكه وجود نظم، انسجام و سازمان‌يافتگي مهم است. هم‌چنين چيدمان و دكوراسيون اتاق كار شما بايد كاملا منعكس‌كننده سلايق فردي و سبك موردعلاقه شما باشد و هيچ لزومي ندارد كه چيدمان آن با چيدمان و دكوراسيون ديگر قسمت‌هاي خانه هماهنگي داشته باشد. نكته ديگر اينكه اشياء مورد علاقه شما و نمونه كارهايتان حتما بايد سهمي در اتاق كارتان داشته باشند.
 
اتاق كار مختصر و مفيد

گوشه‌اي از اتاق غذاخوري مي‌تواند اتاق كار شما باشد. براي تبديل آن قسمت به اتاق كار تنها كافيست وسايل مهم و ضروري اتاق كار را كه مقدارش زياد هم نيست در آنجا قرار دهيد. لوازم ضروري براي يك اتاق يا فضاي كار 3 مورد است:

1.    يك ميز كه چند كشو داشته باشد و روي سطح آن بتوان علاوه بر نوشتن، يك لب‌تاپ را نيز به صورت باز قرار داد.
2.    يك صندلي راحتي كه مي‌تواند يكي از صندلي‌هاي ميز غذاخوري باشد.
3.    يك كمد قفسه‌بندي شده با در شيشه‌اي براي قرار دادن پرونده‌ها، فايل‌ها و كتاب.

در اين صورت چون عملا دو فضا با هم ادغام شده، بهتر است هماهنگي و هارموني را ميان اشياء و لوازم دو فضا رعايت كنيد. براي مثال در دو فضا از سرويس چوبي استفاده كنيد كه از لحاظ جنس، بافت و رنگ با هم هماهنگ باشند. مي‌توانيد اين كار را در اتاق خواب خود و قسمت‌هاي ديگر خانه نيز انجام دهيد. نكته‌اي كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه اگر فضاي اتاق كارتان از نور زيادي برخوردار است، براي متمركز شدن روي ميز كار خود حتما از چراغ مطالعه روي ميز استفاده كنيد.

يكي از نكات مهمي كه در مورد تمامي اتاق‌هاي كار در خانه وجود دارد اين است كه فكر نكنيد چون اتاق، اتاق كار است نبايد هيچ‌گونه وسايل سرگرم‌كننده و هنري در آن وجود داشته باشد. توصيه ما اين است كه حتما قاب عكس افرادي را كه دوستشان داريد و هم‌چنين گلداني از گل‌هاي زيبا و تازه را در اتاق كار هميشه داشته باشيد.

چنانچه در فضاي كار خود موفق به يافتن فايل، نوشته‌ها يا هر لوازم ديگري نمي‌شويد و مجبوريد براي پيدا كردن آن‌ ساعت‌ها وقت خود را هدر دهيد، بدانيد كه در رعايت نظم و سازماندهي اتاق كارتان خوب عمل نكرده‌ايد. يكي از نشانه‌هاي يك اتاق كار منظم و سازمان‌يافته اين است كه تمام وسايل در مواقع نياز به راحتي و سريع پيدا شوند. در اين تصوير مي‌توانيد نمونه‌اي از يك اتاق كار بسيار منظم و سازمان‌يافته را مشاهده كنيد كه در آن هر چيزي سر جاي خود قرار گرفته است.


اتاق كار در فضاي زير پله يا انباري

اگر دلتان نمي‌خواهد اتاق غذاخوري يا فضاهاي ديگر را با اتاق كار خود ادغام كنيد يا اين فضاها فضاي لازم را براي جا دادن وسايل اتاق كارتان ندارند، توصيه مي‌كنيم كمي در خانه بگرديد، بي شك مكاني خواهيد يافت كه در ظاهر بلااستفاده است، اما در حقيقت مي‌تواند يك اتاق كار زيبا و دنج براي شما باشد. براي مثال فضاي زير پله يا انباري‌هاي نسبتا بزرگ از جمله فضاهايي‌ست كه مي‌تواند به يك اتاق كار نقلي و دنج تبديل شوند. تنها كافيست كمي دقيق‌تر جست‌وجو كنيد و مقداري خلاقيت از خود نشان دهيد. شايد فضاهايي كه داراي پرتي هستند و به اصطلاح قناسي دارند در خانه‌تان پيدا شوند. مي‌توانيد با بازي با اندازه اشيا از آن قسمت‌ها به بهترين نحو استفاده و آن را به يك اتاق كار زيبا و نقلي تبديل كنيد. تصوير مقابل نمونه‌اي از يك زير پله است كه به يك اتاق كار تميز و منظم تبديل شده است.

يك اتاق كار در سه حالت

1.    اين اتاق كار حداقل تجهيزات لازم را براي يك اتاق كار دارد؛ يعني يك ميز كامپيوتر كه همزمان چندين طبقه نيز دارد، يك ميز كار و يك صندلي مشترك براي ميز كاز و ميز كامپيوتر.
2.     در اين تصوير مشاهده مي‌كنيد كه در همان اتاق كار چند وسيله ديگر به همان وسايل قبلي شامل يك صندلي مجزا براي ميز كامپيوتر، يك قاليچه و چند طبقه ديگر براي قرار دادن كتاب، اضافه شده است.
3.    در اين تصوير كه شكل نهايي اين اتاق كار را نشان مي‌دهد، مشاهده مي‌كنيد كه با اضافه شدن چندين قفسه و اشياء ديگر، اين اتاق به يك اتاق كار كامل و بي‌كم و كاست تبديل شده است.

 

رازهاي نگهداري از باغچه

 

 

گاهی در روزهاي گرم تابستان افزایش دما و کاهش بیش از حد آب اتفاق می‌افتد؛ بنابراين علاوه بر استفاده‌هاي شخصي از آب ممكن است براي آبياري باغچه يا گلدان‌هايتان دچار مشكل شويد. اما نگران نباشيد راه‌های آسانی وجود دارد تا از اثرات ناخوشایند گرمای خورشید بر گل‌ها جلوگیری کنيد. با ما همراه شويد:

رازهاي نگهداري از باغچه
 
1.    نگهداری مواد معدنی خاک: مقدار کود لازم برای گیاه در خاک مهم است؛ زیاد بودن آن باعث تشنگی بیش از حد گیاه شده و گیاه در طول روز بیشتر به آب نیاز پيدا مي‌كند. بهتر است در تابستان کنترل دقیقي بر روی کود گیاهان داشته باشید یا حتي کوددهی را قطع کنید.

2.    هیچ‌گاه برگ‌های پائینی گیاه را قطع نکنید. معمولا پنج سانتیمتري بالای زمین، حالت مطلوب هوا را برای گیاه ایجاد می‌کند.

3.    گذاشتن تعدادي سنگ: فرو کردن چند سنگ در باغ به کاهش مصرف آب كمك مي‌كند. با یک تکه سنگ می‌توان آب را به آرامی به سمت ریشه‌های گیاه هدایت کرد. در مدت زمان طولانی سنگ‌ها مانند کوه‌های کوچکي عمل کرده و از تبخیر سریع آب جلوگیری می‌کنند. در زمان بارندگی نيز آب به طرف سنگ‌ها هدایت می‌شود و آب بین سنگ‌ها جلوه‌اي از رود كوچك در باغچه ايجاد مي‌كند.      
       
4.    زمان آب‌دهی به گل‌ها را مشخص کنید. بهترین موقع آبیاری زمانی است که خورشید غروب کرده یا هنوز طلوع نکرده است ولی هوا رو به روشنی می‌زند. آبياري بي‌موقع هنگام ظهر که خورشید وسط آسمان است، موجب تبخیر آب و هدر دادن آن می‌شود.

5.    ما روزانه آب‌ تمیز و سالم را هدر می‌دهیم و وارد فاضلاب می‌کنیم اما اغلب آن‌ها از آب‌هاي فاضلاب نيستند؛ مثلا آب آبکشی ظروف یا لباس‌ها، آب ته لیوان یا پارچ، ظرف آب حیوانات خانگی مانند پرنده‌ها، آب آکواریوم، یخ یا برفک‌های زائد یخچال و فریزر و... را می‌توان با طرح و برنامه درستي براي باغچه و گلدان استفاده كرد كه هم در مصرف آب صرفه‌جویی شود و هم از ايجاد فاضلاب بیشتر جلوگیری كنيم.

6.    انتظار باران: در مناطق خنک، معتدل و مرطوب بهتر است گیاهان را در فواصل طولانی آبیاری کنید. زيرا خاک اين مناطق آب را در خود نگه می‌دارند و بادهای موسمی موجب خنک نگه داشتن گیاهان می‌شود. البته نباید گیاه حساس به آب در باغچه نگه داريد زيرا زود صدمه مي‌بيند. این آبیاری برای درختان و بوته‌های مقاوم، اغلب خانواده‌های کاکتوس‌ها و... مناسب است و بوته‌هایی مثل خیار و گوجه‌فرنگی، قلمه‌های تازه و درختچه‌های جوان آسيب مي‌بينند.

7.    آبیاری قطره‌ای: در مناطق گرم و خشک بهتر است فواصل آب‌دهی کوتاه و مقدار آب برای آبیاری کم باشد. در باغ‌هایی با این نوع آب و هوا بهتر است از سیستم آبیاری قطره‌ای استفاده کنيد.

8.    آبیاری نقطه‌ای: گاهی اوقات پیش می‌آید که گیاهی را قلمه زده باشيد یا نهالی تازه کاشته‌ شده باشد، پس آبیاری بیشتری نسبت به نقاط دیگر باغچه نياز دارد. می‌توانید بطری نوشابه‌ای را پر از آب كنيد اما در آن را کامل نبندید. بعد آن را سر و ته کرده و اطراف این گیاه تازه، در خاک فرو کنید.    
         
9.    استفاده از گیاهانی که آب را در خود نگه می‌دارند (مثل خزه و جلبک) موجب دیرتر از بین رفتن گیاه می‌شوند. زيرا در مواقع خشکی آب را به بیرون پس داده و محیط اطراف را مرطوب و خنک نگه می‌دارند.  

10.  جمع‌آوری آب: می‌توانید باغچه را طوری طراحی کنید که آب حاصل از آبیاری یا باران کمتر به هدر رود. به اين ترتيب كه ابتدا باغچه را 1 تا 2 متر بكنيد، در زیر باغچه خاک نسبتا سخت بریزید و بعد سنگریزه و شن و خاک. می‌توانید محدوده‌ای خاص را با خاک‌های سخت و غیرقابل نفوذ پر کنید تا دریاچه‌ای کوچک ایجاد شود. اطراف باغچه را خوب تعمیر کرده و با سنگ و موزائیک از هدر رفتن آب جلوگیری کنید.

 

 

چگونه يك فضا را سازماندهي كنيم؟

 

جاي جاي فضايي كه در اختيار داريد از اهميت زيادي برخوردار است و بايد از آن به بهترين نحو استفاده شود. نبايد بگذاريد حتي مقدار كمي از فضايتان هم به هدر برود. براي استفاده بهينه بايد فضايتان را سازماندهي كنيد و برنامه‌ريزي و طرح داشته باشيد. در اين مطلب براي شما ايده‌ها و نكاتي را طرح كرده‌ايم كه با كمك آن‌ها مي‌توانيد به نسبت نوع فضا به سازماندهي آن بپردازيد.
 
فضاهايي كه سازماندهي نشده‌اند و از نظم و قانون خاصي پيروي نمي‌كنند مشكلاتي به‌وجود مي‌آورند كه بعضي از آن‌ها عبارتند از:

•    فضا كوچك‌تر و دلگير به نظر مي‌رسد.
•    احساس مي‌كنيد در چنين فضايي هيچ چيز تحت كنترل‌تان نيست و مدام دچار سردرگمي مي‌شويد.
•    هميشه بايد زمان زيادي را براي پيدا كردن شيء موردنظرتان به هدر دهيد زيرا معمولا وسايل به سختي پيدا مي‌شوند.
•    به دليل تجمع گرد و غبار در قسمت‌هايي كه به راحتي ديده نمي‌شوند، ممكن است بيماري‌ها و حساسيت‌هاي زيادي براي ساكنين ايجاد شود.

امروزه با افزايش زندگي در آپارتمان‌هاي اجاره‌اي و كوچك‌تر و محدودتر شدن فضاها، افراد بيش از پيش به دنبال راه‌حل‌هايي براي بزرگ‌تر كردن فضا هستند. در شماره‌هاي مختلف «منزل» درباره راه‌حل‌هاي استفاده بهينه از فضا بسيار سخن گفته‌ايم اما نكته‌ مهم اين است كه ريخت و پاش بودن يك محيط نقش بسيار زيادي در كوچك‌تر كردن فضا دارد؛ در حقيقت درهم‌ريختگي فضا قسمت‌هاي مفيد و كاربردي را از بين مي‌برد. بنابراين يكي از ساده‌ترين و ابتدايي‌ترين راه‌حل‌ها جلوگيري از شلوغي و ايجاد نظم و ترتيب در فضا است. سعي كنيد قانونمندي را در فضا به حداكثر برسانيد.

سازماندهي فضا
مزاياي سازماندهي فضا:

•    در يك فضاي سازمان يافته شما مي‌دانيد كه تك تك اشياء و وسايل در كدام قسمت قرار گرفته است و قادريد در لحظه‌اي كه به آن‌ها نياز داريد آن را پيدا كنيد؛ اين كار به شما آرامش مي‌دهد.
•    زمان كمتري براي نظافت صرف مي شود.
•    فضايي سالم‌تر را خواهيد داشت.

بهتر است مساله را با طرح يك مثال برايتان روشن كنيم. دري كه لولاي آن هنگام باز و بسته شدن صداي ناهنجاري ايجاد مي‌كند آثار روحي زيادي به وجود مي‌آورد. بعد از مدتي صداي ناهنجار در برايتان عادي مي‌شود و حتي ممكن است ديگر آن را نشنويد، اما روح و اعصاب شما مدام پريشان است بدون اينكه دليلش را بدانيد. زندگي در يك اتاق ريخت و پاش و شلوغ نيز ممكن است پس از مدتي براي فرد عادي شود و به چشم نيايد اما او بدون اينكه دليلش را بداند مدام احساس پريشاني و ناآرامي مي‌كند.

يك اصل مهم براي داشتن خانه‌اي منظم و مرتب اين است كه هر شيء و وسيله‌اي در خانه جايگاه مخصوص خود را دارد. حتي يك وسيله بدون جاي مشخص نبايد در خانه‌تان باشد. در حقيقت شعار افراد منظم و قانون‌مند اين است: «يك خانه جايي‌ست براي همه چيز و همه چيز در جاي خود».

قدم به قدم براي سازماندهي:

مرتب كردن: ابتدا تصميم بگيريد چه چيزي را مايليد نگه داريد و به چه وسيله‌اي ديگر نياز پيدا نمي‌كنيد.

جاي مناسب كجاست: در مورد هر وسيله‌اي كه قرار است در اتاق بگذاريد اين سوال را از خود بپرسيد كه جاي مناسب و منطقي براي اين وسيله كجاست؟ زيرا اگر هر وسيله در جاي مناسبي گذاشته شود فضاي اتاق ناخودآگاه بسيار سريع نظم و آرامش پيدا مي‌كند.

نكته بسيار مهم اين است كه در نهايت مطمئن شويد كه همه چيز جاي مخصوص به خود را دارند. هم‌چنين سعي كنيد از تمام فضاهاي موجود از قبيل فضاي زير پله، زير تخت‌خواب و... حداكثر استفاده را كنيد و اجازه ندهيد فضايي از خانه‌تان به هدر برود. اگر مستاجر هستيد و فضاي محدودي در اختيار داريد، سعي كنيد از وسايل چندمنظوره و هم‌چنين قفسه و طبقات بيشتر استفاده كنيد.

قرارگيري دوباره: پس از اينكه جاي مناسب براي هر شيء در نظر گرفته شد و در جايگاه خاص خود قرار گرفت، دقت كنيد كه پس از هربار استفاده، آن را سر جاي خود قرار دهيد. اين كار را به كودكان خود نيز آموزش دهيد.

اين نكات بسيار زير و ساده را در خانه‌تان پياده كنيد و از زندگي در يك محيط سازمان‌يافته و قانون‌مند لذت ببريد.

 

 

 

براي دادن نظرات اينجا كليك كنيد

 
 

 

 
 


__._,_.___
Recent Activity:
warningtm                         
warningtm
  warningtm
   warningtm
    warningtm
     warningtm
      warningtm
       warningtm
       warningtm
      warningtm
     warningtm
    warningtm
   warningtm
  warningtm
warningtm
warningtm
warningtm
warningtm
  warningtm
   warningtm
    warningtm
     warningtm
      warningtm
       warningtm
       warningtm
      warningtm
     warningtm
    warningtm
   warningtm
  warningtm
warningtm
warningtm
.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment