Tuesday, June 14, 2011

[warningtm] :Fanavari:

 

 



                                                                         
 
 http://opi.yahoo.com/online?u=warningtm2000&m=g&t=5


 




  

سمعک دندانی (+عکس)

شرکت مهندسی پزشکی Sonitus Medical موفق شده است اولین و تنها وسیله کمک شنوایی را که به جای گوش بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد تولید کند.

به گزارش ایتنا، این محصول ابتکاری که SoundBite نام دارد با قرار گرفتن بر روی دندان‌های بالایی و عقبی امواج صوتی را دریافت و از راه دندان به گوش منتقل می‌کند.

اساس کار این وسیله دریافت امواج صوتی، تقویت این امواج، و ارسال آن‌ها بدون استفاده از هیچ گونه سیم یا رابط اتصالی، از طریق ارتعاشات ایجاد شده در دندان و ارسال آن‌ها به قسمت شنیداری مغز است.

با این وسیله کسی متوجه نخواهد شد که یک فرد نارسایی شنوایی دارد.

این وسیله پس از گرفتن تأییدیه از FDA، اکنون گواهی استاندارد اروپایی CE را نیز دریافت نموده است.

بنا بر گفته مسؤلان Sonitus Medical، این وسیله به کسانی که به طور اساسی ناشنوا هستند در دریافت و شنیدن امواج صوتی کمک خواهد نمود. 


توربین بادی با ارتفاع سه برابر برج آزادی

نارنجی: باد همیشه می وزد. و اگر بتوانید از این موهبت خدا دادی انرژی (و پول) در بیاورید، منفعت بزرگی نصیب تان شده است. خب، این همان کاری است که شرکت Vestas قصد دارد با استفاده از V164-7.0 MW انجام دهد. یک توربین بادی بسیار عظیم که بیش از ۱۸۷متر ارتفاع دارد (تقریبا سه برابر ارتفاع برج آزادی و نصف ارتفاع برج میلاد ).
و تازه وقتی هوش از سرتان می پرد که بدانید پره های این توربین، دایره ای به قطر ۱۶۴ متر می سازند. البته میزان انرژی تولید شده توسط این غول آهنی بیشتر تحت تاثیر قرارتان خواهد داد. اولین نمونه V164 که قرار است در اواخر ۲۰۱۲ ساخته شود، توان تولید ۳۰هزار مگاوات بر ساعت برق را به صورت سالانه دارد. یعنی این گجت کوچک! مصرف نزدیک به ۲۷۸۷ خانه شهری را تامین خواهد کرد. البته به شرط اینکه باد بوزد!



تلفنی قدیمی با آپدیت قرن بیست و یکم (+عکس)

در حالی که اکثر تلفنها به سوی کوچک شدن و استفاده از فناوری های جدید گام برمی دارند، کمپانی فرانسوی Sagemcom تلفن بیسیم جدید خود را با ترکیب طراحی و تکنولوژی قرن بیست و یکم با سبک تلفنهای قدیمی به بازار عرضه کرده است. ‏



این تلفن که Sixty نام گرفته با بهره گیری از سبک و سیاق تلفنهای دهه ۶۰ میلادی و چاشنی فناوری امروزی توجه را به خود جلب می کند. ‏

از میان خصوصیات این تلفن زیبا میتوان به صفحه نمایش لمسی خازنی، caller ID، قابلیت ذخیره سازی ۱۵۰ نام و شماره تلفن، کنفرانس تلفنی، پشتیبانی از چندین زبان مختلف، پیغامگیر دیجیتال و تغییر نور و صدا به هنگام شماره گیری اشاره کرد. ‏

همانطور که در اکثر تلفنهای مدرن امروزی مشاهده می کنیم دیگر خبری از رینگ رینگ تلفنهای قدیمی نیست و این زنگها جای خود را به صداهای جدید داده اند. اما این تلفن دل کسانی که دلتنگ حال و هوای قدیم هستند را نیز به دست آورده و این زنگ را نیز در مجموعه خود اضافه کرده است. ‏



یک مورد که این تلفن از دهه ۶۰ با خود به ارمغان نیاورده سیم فرفری این تلفن هاست که به جای آن یک گوشی بیسیم با عمر باطری ۱۰ ساعت جایگزین شده است. ‏

این تلفن هم اکنون با قیمت ۱۶۷ دلار در دسترس است. رنگهای دیگر آن نیز به زودی به بازار خواهد آمد. اگر ترکیب فناوری و تلفن های قدیمی را دوست دارید انتخاب خوب و البته گران قیمتی در مقابل شما است. ‏

حافظه‌هاي جديد اينتل در راه بازار

شركت اينتل اعلام كرد كه بر اساس آخرين برنامه‌ريزي‌هاي خود قصد دارد تا پايان سال جاري ميلادي 5 حافظه جامد(SSD) جديد را وارد بازار كند.

 به نقل از پي‌سي‌ورد، اين شركت بر اساس استفاده از تراشه جديدي موسوم به Z68 كليه حافظه‌هاي جامد جديد خود را به توليد مي‌رساند و اعلام كرده است كه در تمام اين محصولات جديد، حافظه كَش(Cache) و سرعت انتقال اطلاعات افزايش يافته و اين محصولات بر اساس تركيب با هاردديسك‌ها ساخته شده‌اند.

به گفته پايگاه خبري VR-Zone، شركت اينتل در نظر دارد تراشه‌هاي Z86 را طي ماه آتي براي پردازنده‌هاي Sandy Bridge عرضه كند. اين تراشه از فناوري ذخيره اطلاعات Rapid Storage Technology SSD شركت اينتل نيز پشيتباني مي‌كند و به حافظه جامد امكان مي‌دهد به صورت همزمان از قابليت‌هاي حافظه‌هاي جامد و هاردديسك‌ها بهره‌مند شوند.

حافظه‌هاي جامد هم‌اكنون به عنوان يك حافظه كَش مورد استفاده قرار مي‌گيرند تا از اين طريق سرعت‌عمل سيستم‌عامل در ارسال و اريافت اطلاعات و همچنين پردازش اطلاعات افزايش يابد.

درايوهاي دوگانه نيازمند استفاده از حافظه‌هاي جامد با ظرفيتي بين 18.6 تا 64 گيگابايت هستند و شركت اينتل با توجه به اين نكته 5 محصول جديد خود را تا پايان سال جاري ميلادي روانه بازار مي‌كند. 

کوچک‌ترین دوربین دنیا (+عکس)

دوربین نانی با ابعاد یک میلی‌متر در یک میلی‌متر، برای چند روز به عنوان کوچک‌ترین دوربین دنیا معرفی شد؛ اما فقط 5 روز بعد از رونمایی از نانی بود که دوربین 0.99 میلی‌متری رکوردشکنی کرد.


دوربین نانی، فقط برای چند روز عنوان کوچک‌ترین دوربین دنیا را از آن خود کرد؛ چراکه موسسه تولید محصولات دارویی Medigus خیلی زود، دوربینی به اندازه 0.99 میلی‌متر عرضه کرد و تنها یک افتخار را برای نانی به‌جا گذاشت: رکورد کوچک‌ترین دوربین دنیا در کوتاه‌ترین بازه زمانی!



شاید بحث بر سر کسری از میلی‌متر اغراق‌آمیز به نظر بیاید؛ درست مثل این است که بخواهیم یک تار مو را دو نیم کنیم! اما در دنیای لوازم اندوسکوپی (لوازم انعطاف‌پذیر و سبکی که برای معاینه اندام‌های درونی مثل گلو و مری استفاده می‌شود) حتی یک تار مو هم به حساب می‌آید!

دکتر الازار ساننشین، مدیر Medigus می‌گوید: «انجام عمل‌های جراحی که قبلا امکان‌پذیر نبود، حالا به لطف وجود کوچک‌ترین دوربین دنیا، میسر شده است. تکنولوژی پیشرفته توانسته امکان ارائه درمان‌های موثر و با کیفیت، با صرفه بیشتر اقتصادی را در جامعه پزشکی فراهم کرده و سلامت بیماران را بیش از پیش حفظ کند.»

این دوربین سیلیکونی، یک حسگر اختصاصی 0.66 میلی‌متر در 0.66 میلی‌متری را در خود جای داده که کیفیت تصاویرش 45 هزار پیکسل است. قیمت این دوربین هنوز اعلام نشده اما به گفته Medigus باید برای استفاده در لوازم یک‌بار مصرف، به اندازه کافی ارزان باشد.

به گفته این شرکت، چند نمونه تولید شده از دوربین مذکور در هفته‌های آینده به ایالات متحده آمریکا و ژاپن ارسال خواهد شد تا در لوازم اندوسکوپی و جراحی‌هایی نظیر کاردیولوژی، ارتوپدی، مطالعه معده و روده و بیماری‌های زنان مورد استفاده قرار گیرد.

لپ تاپ بدون قاب! (+عکس)

ایتنا - این لپ‌تاپ Acer از دو صفحه تمام لمسی برخوردار است.



Acer به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لپ تاپ که مدتی است در بازار تبلت‌ها نیز وارد شده سرگرم کار بر روی محصول جدید خود است.

محصول آینده Acer یک لپ تاپ بسیار ظریف و بدون قاب (frameless) است. این محصول از دو صفحه تمام لمسی برخوردار است که صفحه زیرین به عنوان صفحه کلید لمسی عمل می‌کند.

این لپ تاپ همچنین از صفحه نمایشی مخصوص که قسمت پشت آن با مواد گیاهی غنی شده ساخته خواهد شد.خود صفحه نمایش نیز از نوع Gorilla Glass است. ین لپ تاپ بسیار نازک و ظریف ساخته خواهد شد. این لپ‌تاپ، مدل مفهومی مشابهی را که پیش از این Fujitsu در نمایشگاه Cebit معرفی نموده بود را به ذهن می‌آورد.

آن‌طور که از اخبار لپ‌تاپ‌های شرکت‌های مختلف سخت‌افزاری بر می آید نشان می‌دهد شرکت‌های سازنده لپ‌تاپ علاقه زیادی به تولید لپ‌تاپ‌های دو صفحه لمسی یا Dual-screen از خود نشان می‌دهند که این کار بی‌ربط به موضوع رقابت با تبلت‌ها نیست.

به نظر می‌رسد در آینده نزدیک صفحه کلیدهای سنتی به طور کامل جای خود را به صفحه کلیدهای لمسی خواهند داد.

براي دادن نظرات اينجا كليك كنيد



 

http://up.iranblog.com/images/4ymybiv0npgnrbs6dvef.jpg





warningtm                             
warningtm
  warningtm
   warningtm
    warningtm
     warningtm
      warningtm
       warningtm
       warningtm
      warningtm

__._,_.___
Recent Activity:
warningtm                         
warningtm
  warningtm
   warningtm
    warningtm
     warningtm
      warningtm
       warningtm
       warningtm
      warningtm
     warningtm
    warningtm
   warningtm
  warningtm
warningtm
warningtm
warningtm
warningtm
  warningtm
   warningtm
    warningtm
     warningtm
      warningtm
       warningtm
       warningtm
      warningtm
     warningtm
    warningtm
   warningtm
  warningtm
warningtm
warningtm
.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment