Tuesday, June 28, 2011

[warningtm] :: Majaleye Pezeshki va Salamat { 11 Khordad } ::

 

 



                                                                        
 
 http://opi.yahoo.com/online?u=danial66_aa&m=g&t=5


 




   
 
    

---------------------------------------------------

مجله ی پزشکی و سلامت

 

رابـطـه زنـاشـویـی و اعـتـماد به نـفـس

 

رابـطـه زنـاشـویـی و اعـتـماد به نـفـس

اعتمادبه‌نفس جنسی یعنی اعتماد داشتن به بدن خود و پذیرفتن تصویر آن همان‌طور كه هست و توانایی‌هایی كه دارد و لذتی كه می‌تواند ایجاد كند...

احساس آرامش و راضی‌بودن از بدن و رابطه زناشویی كار آسانی نیست اما در هر سنی امكا‌ن‌پذیر است. كافی است احساس آزادی درونی داشته باشید و نگاه مثبتی به خود بیندازید. داشتن اعتماد به نفس جنسی، یعنی جرأت دادن به خود برای ملاقات با همسر و وارد شدن به یك رابطه زناشویی بدون هیچ ترسی...
 به كسانی كه گمان می‌كنند بدنی ایده‌آل ندارند، نمی‌توان اظهار علاقه و با آنها رابطه‌ای را آغاز كرد زیرا دچار نوعی درگیری درونی می‌شوند و به مرور زمان، این درگیری باعث سستی بدنی و كاهش میل و اشتیاق جنسی خواهد شد.

نداشتن اعتماد به نفس جنسی به خصوص در میان زنان شایع است. اگر زنان مطمئن باشند از نظر جنسی جذاب هستند و همسرشان دوستشان دارد، اعتماد به نفس جنسی پیدا می‌كنند ولی اگر زنی احساس كند بین او و آنچه در اجتماع مد روز است؛ مانند جوانی، لاغری، عضلانی بودن و... شكاف عمیقی پیش آمده، نگاهی كه به خود دارد منتقدانه‌تر می‌شود و همین امر می‌تواند اعتماد به نفس جنسی او را تخریب كند. البته اعتماد به نفس جنسی در مردان هم مهم است. در واقع قدرت نعوظ، اندازه آلت تناسلی و حسی كه به همسر خود منتقل می‌كنند و میزان توانایی در ارضا كردن همسر، اعتماد به نفس جنسی‌شان را بالا می‌برد.

چگونه اعتماد به نفس جنسی را افزایش دهیم؟
برای داشتن اعتماد به نفس جنسی تنها آشتی كردن با بدن خود كافی نیست بلكه از لحاظ روحی و ذهنی نیز باید با خود آشتی كرد. تخیل، احساس و كنجكاوی از اصول اصلی روابط جنسی است. این رابطه را زن و شوهر خلق می‌كنند و بال و پر پیدا می‌كند. زن و شوهر وقتی اعتماد به‌نفس جنسی پیدا می‌كنند كه رابطه جنسی‌شان را در نظر خود هیجان‌انگیز جلوه دهند و اجازه بدهند لذت طرف مقابل آنها را درگیر و با خود همراه كند. بهترین دارو برای كسانی كه اعتماد به نفس جنسی ندارند، این است كه حین برقراری رابطه جنسی، فرد به خود اجازه ‌دهد احساساتش كنترل او را در اختیار بگیرد و این بدنش باشد كه هر طور می‌خواهد عمل كند و مغز به هیچ عنوان دخالت نداشته باشد. در واقع اعتماد به نوازش‌ها، بازی‌های جنسی و عمل طرف مقابل است كه اعتماد به نفس جنسی فرد را بالا می‌برد.

1 به طرف مقابل اعتماد كنید
گاهی ترس از اینكه قضاوت طرف مقابل در مورد ما چه باشد، باعث می‌شود به خصوص در اولین برخوردها، میل جنسی به شدت كاهش یابد. گاهی یك كلمه، یك نگاه یا یك تجربه بد، باعث از دست دادن اعتماد به نفس جنسی فرد می‌شود. همسر خوب، همسری است كه از نظر جنسی همسر خود را سركوب نكند و به همراه او یك رابطه لذت‌بخش به وجود آورد. مسخره یا مقایسه کردن اشتباه بزرگی است. اعتماد به نفس جنسی در یك مرد یا زن با نگاه‌های همسر تقویت می‌شود. چیزی به نام حافظه جسمی واقعا وجود دارد. اندام‌های ما تمام تجربه‌های مثبت و منفی را در خود ذخیره می‌كنند. هر چه تجربه‌های مثبت ما بیشتر باشد اعتماد به نفس جسمی و جنسی‌مان بالاتر می‌رود.

2 خود را ماساژ دهید
سعی كنید هر روز صبح بعد از بیدار شدن یا شب موقع خواب، لباس‌هایتان را درآورید و بدنتان را ماساژ دهید. پاها، شكم، گردن و.... چشمانتان را ببندید، نفس عمیق بكشید و دستانتان را شل كنید. ماساژ باعث كاهش فشارها و فعال‌تر شدن شما می‌شود.

3 حركت داشته باشید
بدوید، راه بروید، دوچرخه‌سواری و شنا كنید. نباید فقط برای لاغر شدن یا ماهیچه‌ای كردن بدنتان ورزش كنید. تحرك برای سلامت جسم و آزاد شدن فكر خوب است.

4 تفریح كنید
اشتیاق، اشتیاق می‌آفریند. برای دیدن یك فیلم خوب به سینما بروید، كتاب خوبی بخوانید و تا می‌توانید تخیل خود را پرورش دهید.

5 به احساسات خود توجه كنید
در یك رابطه زناشویی، روی عملی كه انجام می‌دهید و آنچه حس می‌كنید، تمركز داشته باشید. تمام حواستان باید به چیزی باشد كه روی بدنتان اتفاق می‌افتد. یاد بگیرید هنگام برقراری رابطه جنسی بیش از اینكه با مغزتان فكر كنید، با بدنتان تفكر كنید.

6 جرات خواستن پیدا كنید
یاد بگیرید در یك رابطه جنسی آنچه دوست دارید، از همسر خود تقاضا كنید. با دادن اطلاعات درست و راهنمایی به جا، هم شما اعتماد به نفس پیدا می‌كنید هم همسرتان.

7 گاهی «نه» بگویید
اگر از نوعی رفتار خوشتان نمی‌آید به همسرتان بگویید. ساكت بودن در این لحظات باعث كاهش میل جنسی می‌شود.

 

 

حركاتی برای محافظت از زانو + تصویر

 

حركاتی برای محافظت از زانو + تصویر

مفصل زانو یكی از مفاصل مهم بدن است كه توسط استخوان كشكك حمایت می‌شود. كشكك مانند یك سپر دفاعی از وارد شدن ضربات مستقیم به مفصل جلوگیری می‌كند، ...

اما گاهی اوقات كشكك دچار دررفتگی و از جای طبیعی خود جابه‌جا می‌شود. این دررفتگی معمولا به علت ضعف عضلات سمت داخل ران یا قوت بیش از اندازه عضلات خارجی ران رخ می‌دهد. در این حالت استخوان كشكك بالاتر از جای طبیعی خود قرار می‌گیرد. دررفتگی كشكك باعث درد و تورم در پشت كشكك و درد هنگام خم و راست كردن زانو می‌شود. با تقویت عضلات داخلی ران می‌توانید از این دررفتگی پیشگیری كنید یا در صورت دررفتگی به بهبود آن كمك كنید.


حركت اول:
روی یك سمت بدن خود دراز بكشید. عضلات جلوی ران پایی كه روی دیگری قرار دارد را منقبض كرده و آن را به اندازه 20 سانتی‌متر بالا بیاورید، بدون آن كه زانویتان را خم كنید. سپس به آهستگی آن را به نقطه شروع برگردانید. این حركت را در 3 نوبت و در هر نوبت 10 بار تكرار كنید.

حركت دوم:
به كمر خود تكیه كنید و پاها را در مقابل قرار دهید. یكی از پاها را از زانو خم كنید و كف آن پا را روی زمین قرار دهید (اگر كشكك شما دچار دررفتگی شده است پای سالم را خم كنید)‌. عضلات ران پای دیگر را منقبض كرده و بدون خم كردن زانو آن را 10 سانتی‌متر از سطح زمین بالا بیاورید و به آرامی روی زمین برگردانید. این حركت را نیز در 3 نوبت و در هر نوبت 10 بار انجام دهید.

حركت سوم:
پاشنه پای خود را روی یك چهارپایه كه 30 سانتی‌متر از سطح زمین بالاتر است قرار دهید. بدون خم كردن زانو به سمت جلو خم شوید تا جایی كه كشش را در پشت ران احساس كنید. دقت داشته باشید كه نباید قوز كنید و فقط باید از كمر خم شوید. 15 تا 30 ثانیه در حالت كشش بمانید. این حركت را 3 بار برای هر پا و در 3 نوبت انجام دهید.

 

 

این خوراکی ،كلیه را ضدعفونی می‌كند

 

این خوراکی ،كلیه را ضدعفونی می‌كند

پروتئین و نمك دو ماده‌ای است كه نقش منفی را در عوارض كلیوی ایجاد می‌كند و ...

عسل كلیه را ضدعفونی می‌كند
این متخصص تغذیه افزود: پروتئین و نمك دو ماده‌ای است كه نقش منفی را در عوارض كلیوی ایجاد می‌كند و به دلیل اینكه بیماری‌های كلیه متنوع است برای درمان با عسل به پزشك متخصص مراجعه كنند.

یك متخصص تغذیه گفت: مصرف عسل باعث افزایش ادرار و خرد شدن سنگ‌های مجاری ادرار و كلیوی می‌شود و كلیه را ضد عفونی می‌كند.

مریم مراداف  اظهار داشت: عسل ضدعفونی كننده قوی است كه برای ضد عفونی كردن كلیه بسیار مفید است.

وی گفت: اگر افراد عسل را به طور مداوم مصرف كنند باعث افزایش ادرار و خرد شدن سنگ‌های مجاری ادرار و كلیوی می‌شود همچنین عسل حاوی مقدار كمی پروتئین و تقریباً فاقد نمك است.

این متخصص تغذیه افزود: پروتئین و نمك دو ماده‌ای است كه نقش منفی را در عوارض كلیوی ایجاد می‌كند و به دلیل اینكه بیماری‌های كلیه متنوع است برای درمان با عسل به پزشك متخصص مراجعه كنند.

مراداف اضافه كرد: عسل با اینكه بسیار شیرین است ولی قند موجود در آن به دندان‌ها آسیبی وارد نمی‌كند ولی اگر شكر مدتی در دهان باقی بماند به وسیله شكر باكتری‌های موجود در دهان تجزیه می‌شود و اسید لاكتیك تولید می‌كنند كه برای دندان‌ها مضر است.

وی بیان داشت: عسل دارای نوعی آنتی بیوتیك طبیعی است؛ هیچ اسیدی در دهان تولید نمی‌كند و حتی دندان‌ها را ضدعفونی هم می‌كند؛ اگر چای با عسل مصرف شود به علت وجود ماده فلورین در چای از فساد دندان جلوگیری می‌كند ولی اگر چای با شكر مصرف شود خاصیت فلورین آن از بین می‌رود.

 

 

وقتی نوشابه سیاه می‌خورید چه اتفاقی می‌افتد؟

 

 

وقتی نوشابه سیاه می‌خورید چه اتفاقی می‌افتد؟

10 قاشق چایخوری شکر وارد بدن‌تان می‌شود. می‌دانید چرا با وجود خوردن این حجم شکر دچار استفراغ نمی‌شوید؟


10 دقیقه بعد

10 قاشق چایخوری شکر وارد بدن‌تان می‌شود. می‌دانید چرا با وجود خوردن این حجم شکر دچار استفراغ نمی‌شوید؟ چون اسید فسفریک، کمی طعم آن را می‌گیرد و شیرینی‌اش را خنثی می‌کند.


20 دقیقه بعد

قند خون‌تان بالا می‌رود و به ترشح ناگهانی و یک‌جای انسولین منجر می‌شود. کبدتان شروع می‌کند به تبدیل قند به چربی تا قند خون، بیشتر از این بالا نرود.


40 دقیقه بعد

حالا دیگر جذب کافئین کامل شده، مردمک‌های‌تان گشاد می‌شود، فشار خون‌تان بالا می‌رود و در پاسخ به این حالت، کبدتان قند را به داخل جریان خون رها می‌کند. گیرنده‌های آدنوزین مغز حالا بلوک می‌شوند تا از احساس خواب‌آلودگی جلوگیری کنند.


45 دقیقه بعد

ترشح دوپامین افزایش پیدا می‌کند و مراکز خاصی در مغز که حالت سرخوشی ایجاد می‌کنند، تحریک می‌شوند. این همان مکانیسمی است که در مصرف هروئین به ایجاد سرخوشی منجر می‌شود.


60 دقیقه بعد

اسیدفسفریک موجود در نوشابه، داخل روده کوچک، به کلسیم، منیزیم و روی می‌چسبد. متابولیسم بدن افزایش پیدا می‌کند. میزان بالای قند خون و شیرین‌کننده‌های مصنوعی، دفع هرچه بیشتر کلسیم را از طریق ادرار باعث می‌شوند.

مدتی بعدتر

کافئین در نقش یک داروی مدر (ادرارآور) وارد عمل می‌شود. حالا دیگر کلسیم و منیزیم و روی که قرار بود جذب بدن شود، بیش از پیش از طریق ادرار دفع می‌شود و به همراه آن مقادیر زیادی آب، سدیم و دیگر الکترولیت‌ها نیز از دست می‌رود.

... و بالاخره

کم‌کم آن غوغایی که در بدن‌تان ایجاد شده بود فروکش می‌کند و نوبت به افت قند می‌رسد. در این مرحله یا خیلی حساس و تحریک‌پذیر می‌شوید یا خیلی کرخت و بی‌حال. حالا دیگر تمام آن آبی را که از طریق نوشابه وارد بدن خود کرده بودید، دفع کرده‌اید؛ آبی که می‌شد به جای اسید و کافئین و شکر، حاوی مواد مفیدی برای بدن‌تان باشد. تا چند ساعت بعد اثر کافئین هم از بین می‌رود و شما هوس یک نوشابه دیگر می‌کنید.

 

 

چه كنیم تا بوی بد عرق ندهیم؟

 

چه كنیم تا بوی بد عرق ندهیم؟

هنوز به تابستان بیش از یك ماه مانده است، اما مردم طوری از عرق خیس می‌شوند كه به نظر می‌رسد با لباس‌هایشان زیر دوش آب ایستاده‌اند...

عرق كردن نه‌تنها بد نیست بلكه فایده هم دارد، اما جزء ناخوشایندش بوی بد بدن به عنوان عارضه جانبی عرق‌كردن است كه هیچ عطری حریفش نمی‌شود.
هرچند عرق كردن در واقع بویی ندارد، اما ممكن است عرق در تماس با باكتری‌های روی پوست بوی ناخوشایندی ایجاد كند. انسان‌ها به دلایل گوناگونی همچون قرار گرفتن طولانی در معرض آفتاب، ورزش كردن، مضطرب شدن و... عرق می‌كنند و نه‌تنها این عارضه بد نیست بلكه به عنوان نشانه‌ای از سلامت محسوب می‌شود، اما اگر می‌خواهید بدانید چه طور باید بوی بد ناشی از عرق كردن را رفع كرد، بخوانید.

چطور عرق می‌كنیم؟
عملكرد اصلی تعریق خنك كردن دمای بدن به منظور ثابت نگه داشتن آن تا حداكثر 37 درجه است، فرآیند تعریق عموما با قرار گرفتن در محیط گرم و مرطوب، فعالیت كردن یا وجود تب فعال می‌شود. توانایی تعریق به انسان امكان می‌دهد كه در شرایط آب و هوای متفاوت زندگی كند.

بدن ما دو نوع عرق «آپوكراین» و «اكرین» ترشح می‌كند. عرق اكرین برای پایین آوردن درجه حرارت بدن، مثلا هنگام ورزش یا زمانی كه هوا خیلی گرم است، كاربرد دارد. این نوع عرق در همه قسمت‌های بدن به طور یكنواخت ترشح می‌شود و بی‌بو است. آپوكراین نوع ویژه‌ای از ترشحات بدن است كه در محل‌های مخصوصی مثل زیر بغل، كشاله‌های ران، دست‌ها و پاها ایجاد می‌شود. این نوع عرق دلیل پیدایش بوی تند و زننده است. ولی آپوكراین هم مثل اكرین كاملا بی‌بو است و چربی و پروتئین دارد. باكتری‌هایی روی بدن ما وجود دارند كه از عرق آپوكراین تغذیه می‌كنند و وقتی این عرق را مصرف می‌كنند همان كاری كه سایر موجودات زنده پس از غذا خوردن انجام می‌دهند از او سر می‌زند. به طوری كه غذا را دفع می‌كند و این بوی زننده و منزجركننده از این موضوع ناشی می‌شود.

عوامل پیدایش بوی بدن چیست؟
درست حمام نكردن: یكی از دلایل عمده در پیدایش بوی بد عرق این است كه به میزان كافی حمام نمی‌كنیم. البته فقط شستشوی بدن كافی نیست، پاكی و نظافت لباس‌ها نیز در این مساله موثر است.
عرق كردن: بدن برخی افراد بوی تندتری دارد و دلیل آن می‌تواند استرس یا فعالیت جسمی بیش از اندازه باشد، این روزها استرس عامل رایج‌تری است. توقعات بالا، برنامه‌های فشرده كاری و... اضطرابی بیش از حد طبیعی بر بدن وارد می‌كنند كه باعث عرق كردن بیشتر می‌شود. عرق كودكان معمولا بوی بد نمی‌گیرد به این علت كه آپوكراین ترشح نمی‌كنند، از این رو باكتری‌ها نمی‌توانند با چیزی فعل و انفعال داشته باشند. با بالا‌رفتن میزان تستوسترون بدن در دوران بلوغ، آپوكراین نیز ترشح می‌شود.

تغذیه: خوردن بعضی از غذاها نیز می‌تواند بر بوی بدن تاثیرگذار باشد، غذاهای تند و تلخ با بوی نافذ معمولا تاثیر منفی بر بوی بدن دارد. سیر، زیره و كاری نمونه‌هایی از این غذاها هستند. كمبود روی نیز می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

چه باید كرد؟
حمام بیشتر: حمام كردن و شستشوی بموقع لباس‌ها می‌تواند شروع خوبی باشد.
تغذیه مناسب: كم كردن مصرف كافئین از برنامه غذایی روزانه بسیار مفید خواهد بود. قهوه، نوشابه، شكلات و سایر مواد غذایی كافئین‌دار با تحریك غده ترشح‌كننده آپوكراین در ایجاد بوی بدن تاثیر دارند. نوشیدن میزان كافی آب و مایعات، غدد ترشح‌كننده اكرین را فعال می‌سازد كه باعث رقیق‌تر شدن عرق آپوكراین می‌شود.
استفاده از دئودورانت‌ها و ضدعرق‌های استاندارد می‌تواند حداقل 20 درصد از میزان تعریق یك ناحیه را بكاهد. به طور كلی هدف از كاربرد مواد ضدعرق و بو بر افزایش بهداشت فردی است.

اكثر دئودورانت‌ها فقط بوی بد بدن را می‌پوشانند، اما دئودورانت‌هایی هستند كه با این عناصر مقابله می‌كنند. موثرترین دئودورانت‌ها حاوی آلومینیوم یا روی هستند كه در هر دوی این عناصر برای مقابله با باكتری‌ها تولیدكننده عرق را مسدود می‌كنند و باكتری‌ها نیز چیزی برای فعل و انفعال با آن ندارند. دئودورانت‌ها اگرچه به علت داشتن اسانس پوست را خوشبو می‌كنند ولی در میزان تعریق نقشی ندارند، بنابراین در كنار آنها به مواد ضدعرق نیز نیاز است. این قبیل محصولات جنبه دارویی دارند و میزان تعریق بدن را كاهش می‌دهند.

براساس گزارش وزارت بهداشت، در صورتی كه بهداشت فردی و شستشوی مرتب و انتخاب صحیح پوشاك وجود نداشته باشد، كاربرد این مواد بخصوص اسپری‌های خوشبوكننده نه‌تنها كار ساز نبوده بلكه بوی تركیبی حاصل از‌ آن بسیار آزاردهنده‌تر خواهد شد. ضمن این‌كه امكان استفاده از این اسپری‌ها برای برخی افراد به دلیل داشتن حساسیت پوستی وجود ندارد. اگر بوی عرق بدن با هیچ كدام از روش‌های بالا از بین نرفت، بدانید كه راه‌های دیگری نیز برای رفع آنها وجود دارد كه نیازمند تجویز پزشك است. موارد بسیار شدید احتمالا از بیماری‌های خاص ناشی می‌شوند كه باید تحت درمان قرار بگیرند.
 

براي دادن نظرات اينجا كليك كنيد



 

http://up.iranblog.com/images/4ymybiv0npgnrbs6dvef.jpg





warningtm                            
warningtm
  warningtm
   warningtm
    warningtm
     warningtm
      warningtm
       warningtm
       warningtm
      warningtm

__._,_.___
Recent Activity:
warningtm                         
warningtm
  warningtm
   warningtm
    warningtm
     warningtm
      warningtm
       warningtm
       warningtm
      warningtm
     warningtm
    warningtm
   warningtm
  warningtm
warningtm
warningtm
warningtm
warningtm
  warningtm
   warningtm
    warningtm
     warningtm
      warningtm
       warningtm
       warningtm
      warningtm
     warningtm
    warningtm
   warningtm
  warningtm
warningtm
warningtm
MARKETPLACE

Find useful articles and helpful tips on living with Fibromyalgia. Visit the Fibromyalgia Zone today!


Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment