Saturday, June 11, 2011

[warningtm] :: Majaleye Donyaye Etelaat ( IT ) { 25 Ordibehesht } :::

 

 



                                                                        
 
 http://opi.yahoo.com/online?u=warningtm2000&m=g&t=5


 




    
    

---------------------------------------------------

مجله ی دنیای اطلاعات ( IT)

 

مراقب لینک‌های تقلبی بن لادن باشید!

به گزارش ایتنا به نقل از موسسه دیده‌بان آی تی، گزارش کاربران سکوهای ویندوزی و مکینتاشی که درپی یافتن تصویر و فیلم از مرگ بن لادن هستند، ممکن است در نتایج گوگل، به وب سایت‌های کلاهبرداری یا آلوده راهنمایی شوند.

دامنه‌های اینترنتی که در این زمینه کاربران را آلوده می‌کنند عبارتند از: as -antivirus. cz. cc/fast-scan/ و pe-antivirus. cz. cc/fast-scan.

این گزارش می‌افزاید هردوی این دامنه‌ها یک بدافزار شناخته شده به نام Trojan. Win۳۲. FakeAV. cvoo را روی کامپیو‌تر کاربران تحت عنوان Best Antivirus ۲۰۱۱ نصب می‌نمایند.

از طرف دیگر، کاربران فیس بوک نیز ممکن است تحت تاثیر حملات دیگری قرار گیرند و به جانب صفحات آلوده‌ای راهنمایی شوند.

کاربرانی که روی پیام‌های Sweet! FREE Subway To Celebrate Osamas Death - ۵۶ Left HURRY! و یا ۲ Southwest Plane Tickets for Free - ۵۶ Left Hurry کلیک می‌کنند به سمت یک آدرس کوتاه شده اینترنتی آلوده هدایت می‌گردند.

لازم به ذکر است که این تهدید نه تنها کاربران فیس بوک، بلکه کاربران سایر شبکه‌های اجتماعی نظیر تویی‌تر را نیز تهدید می‌کند.

آزمایشگاه کسپرسکی به همه کاربران توصیه می‌کند که نرم‌افزارهای امنیتی سیستم‌هایشان را بروز نگاه دارند و همه وصله‌های امنیتی مرتبط را نیز نصب نمایند.

همچنین مطمئن شوند که با کلیک کردن روی لینک‌ها در فضاهایی مانند فیس بوک، هیچگونه اطلاعات محرمانه ایشان مانند نام کاربری و رمز عبور انتقال نخواهد یافت. 

 

 

مایکروسافت اسکایپ را به قیمت ۸.۵ میلیارد دلار خرید

 

نارنجی: کمتر کسی پیدا می شود که اسکایپ و سرویس تلفن اینترنتی اش را نشناسد یا از آن استفاده نکرده باشد. البته این فقط بخشی از خدمات ارتباطی اسکایپ محسوب میشود به گونه ای که این شرکت، غول بزرگ ارتباطات صوتی و تصویری مبتنی بر اینترنت محسوب می شود. ‏

خبر داغ امروز شرکت مایکروسافت، خرید اسکایپ با قیمت باور نکردنی ۸.۵ میلیارد دلار بود. با این معامله که یکی از بزرگ ترین خریدهای شرکت های اینترنتی تاریخ محسوب می شود، مایکروسافت خواب های زیادی برای این سرویس دیده است. ‏

فعلا برای شروع قرار است خدمات اسکایپ در کنسول بازی ایکس باکس هم قرار بگیرد و با کینکت هم کار کند. ‏

در کنار آن اسکایپ با سیستم عامل ویندوز فون 7 و نرم افزار Outlook هم مخلوط خواهد شد. البته مایکروسافت قول داده به پشتیبانی اسکایپ روی دیگر پلتفرم ها و سیستم عامل ها ادامه دهد. ‏

بعد از اعلام همکاری مایکروسافت و نوکیا این دومین حرکت بزرگ مایکروسافت در سال ۲۰۱۱ محسوب می شود و باید ببینیم چه ارتباطی بین آنها در آینده نزدیک به وجود خواهد آمد. ‏

 

 

سرویس جدید موسیقی گوگل

 

سرویس موسیقی گوگل برای پخش آنلاین موسیقی بر روی دستگاه‌هایی است که می‌توانند به اینترنت متصل شوند.

بنابر بعضی گزارشات، گوگل اخیراً بر روی سرویس جدید پخش موسیقی خود کار می‌کند و هم اکنون این سرویس در لابراتوارهای گوگل مراحل آزمایش را سپری می‌نماید.

به گزارش ایتنا، سرویس جدید گوگل را می‌توان با iTunes اپل در زمینه جستجو و خرید موسیقی مقایسه نمود.

بر خلاف iTunes اپل، سرویس موسیقی گوگل برای پخش آنلاین موسیقی بر روی دستگاه‌هایی است که می‌توانند به اینترنت متصل شوند و بیشتر به ابزارهای آنلاینی همچون Grooveshark و Pandora شباهت دارد.

به این ترتیب کاربر باید برای شنیدن موسیقی مورد علاقه خود پس از ثبت نام، به صورت ماهانه پرداخت آنلاین داشته باشد.

در حقیقت سیستم پردازشی این سرویس یک سیستم ابری است که کاربر نیاز به فضای خارجی برای ذخیره موسیقی نخواهد داشت، بلکه تنها به stream کردن موسیقی از فضای وب می‌پردازد.

پیش‌بینی می‌شود این اقدام، راهکار جدیدی برای گوگل برای خدمات تبلیغاتی و کسب درآمد تبلیغاتی از حوزه موسیقی باشد.

 

 

خداحافظی نوکیا با سیستم عامل سیمبین

شرکت نوکیا اعلام کرد که در پی آخرین تصمیمات خود مبنی بر عدم توسعه سیستم‌عامل سیمبین در آینده و واگذاری سیستم پشتیبانی آن به یکی از شرکت‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزاری قصد دارد ۷ هزار کارمند خود را اخراج کند که این اقدام به دنبال انعقاد قرارداد همکاری نوکیا و مایکروسافت و استفاده از سیستم‌عامل Windows Phone در نسل جدید گوشی‌های هوشمند نوکیا صورت می‌گیرد.

"استیفن ایلاپ”(Stephen Elop) مدیرعامل شرکت نوکیا در این خصوص با انتشار بیانیه‌ای گفت: «ما در شرکت نوکیا اهدافی را برای حرکت به جلو در نظر گرفته‌ایم که طی آن قصد دارد تمرکز بیشتری بر گوشی‌های هوشمند و نسل جدید دستگاه‌های الکترونیکی همراه داشته باشیم».

به گزارش ایستنا او در ادامه گفت: "ما بر اساس تمرکزات جدید خود قصد دارد تعداد کارمندان خود را کاهش دهیم. این یک حقیقت دشوار است، ولی ما همکاری نزدیکی را با کارمندان و شرکای خود آغاز کرده‌ایم تا در برنامه بلندمدت‌مان استخدام مجدد کارمندان را جای دهیم و نیروهای متخصص نوکیا را حفظ کنیم”.

طبق گزارش منتشر شده، قرار است از ۷ هزار نفری که اخراج می‌شوند ۳ هزار نفر به شرکت Accenture که از این پس وظیفه توسعه و پشتیبانی از سیستم‌عامل سیمبین را دارد، انتقال یابند. قرار است که این مرکز پس از آغاز رسمی همکاری‌های نوکیا و مایکروسافت به عنوان شرکت اصلی توسعه‌دهنده برنامه‌های مخصوص سیستم‌عامل Windows Phone تبدیل شود.

به گفته کارشناسان، آنچه که از هم‌اکنون مشخص نیست آینده سیستم‌عامل سیمبین و گوشی‌های هوشمند مبتنی بر این سیستم‌عامل است. شرکت نوکیا دو هفته قبل دو گوشی هوشمند را با نام‌های E6 و X6 مبتنی بر سیستم‌عامل سیمبین عرضه کرد و هم‌اکنون تصمیم بر عدم تولید گوشی‌های سیمبینی گرفته است.

 

 

تاریخچه موس کامپیوتر (+عکس)

۳۰ سال از زمانی که شرکت زیراکس اولین موس تجاری دنیا را رونمایی کرد می گذرد. شاید اغراق نباشد که بگوییم موس طلیعه دار عصر جدیدی در دنیای کامپیوترهای شخصی بوده است. کاربرانی با کمترین دانش می توانند تنها از روی شکل ها و با کلیک کردن، کار با کامپیوتر را تجربه کنند.

در ادامه این مطلب به بررسی تاریخچه موس ها از توپ های بولینگ قدیمی تا کنترلرهای ذهنی آینده می پردازیم.

۱. اولین گوی غلطان (trackball):



اولین وسیله ورود اطلاعات به کامپیوتر که توسط حرکات دست کنترل می شد و مکان نما را جابجا می کرد، در سال ۱۹۵۲ توسط نیروی دریایی سلطنتی کانادا اختراع شد. این ابزار در حقیقت یک توپ بولینگ فایو-پین کانادایی بود که بر روی یک سخت افزار ویژه سوار شده بود. این سخت افزار می توانست جهت چرخش توپ بولینگ را تشخیص داده و این اطلاعات را به حرکات روی صفحه کامپیوتر تبدیل کند. از آنجا که این اختراع متعلق به یک پروژه کاملا سری نظامی بوده، بنابرین حق امتیاز آن هیچ گاه ثبت نشده است.


۲. اولین موس:



اولین قطعه سخت افزاری که ما آن را به عنوان جد موس های مدرن امروزی می شناسیم، در سال ۱۹۶۳ توسط داگلاس اینگلبارت آمریکایی تولید شد. این ابزار برای ثبت حرکات در دو جهت، از دو چرخ قائم استفاده می کرد و می توانستید آن را مانند موس های امروزی در دست تان بگیرید.


۳. اولین موس با گوی غلطان:



این گجت محصول سال ۱۹۶۸ شرکت Telefunken Rollkugel آلمان است. این موس در زیر خود یک گوی غلطان کوچک داشت و تنها یک دکمه برای کلیک بر روی آن پیش بینی شده بود. کاربرد آن هم برای رسم تصاویر گرافیکی وکتور بود.


۴. اولین موس نوری:



موس های با قطعات متحرک مکانیکی مقداری غیر قابل اعتماد و ناپایدار بودند. زیراکس در اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی، برای بهبود کارایی، در مقابل موس های گوی غلطان، اولین موس نوری را با نام Alto معرفی کرد. این موس از ال ای دی و سنسورهای نوری برای ثبت حرکات استفاده می کرد. اما این موس برای کارکرد صحیح، به پد ویژه ای نیاز داشت که به شکل خاصی مدرج شده بود.


۵. اولین موس تجاری:



در سال ۱۹۸۱ شرکت زیراکس موس Alto را به عنوان کنترلر در سیستم های ۸۰۱۰ تولیدی اش به کار برد. در واقع آلتو اولین موسی است که به صورت تجاری به بازار عرضه شده است. جالب اینکه هر سیستم ۸۰۱۰ بیش از ۷۵۰۰۰ دلار قیمت داشت!


۶. اولین موس خانگی:



اپل در سال ۱۹۸۳ برای ساخت موس کامپیوترهای اپل لیزا، تصمیم گرفت که به سراغ تکنولوژی گوی غلطان برود. این کامپیوتر اپل با قیمت ۱۰۰۰۰ دلار به بازار عرضه شد. موس لیزا تنها یک دکمه داشت و گوی غلطان درون آن فولادی بود. جالب اینکه اپل ۲۰ سال بعد از لیزا، دوباره سراغ موس های یک کلیدی آمده است!


۷. اولین موس بیسیم:



لاجیتک در سال ۱۹۸۴ اولین موس بیسیم اش را که با امواج مادون قرمز کار می کرد، ابداع نمود. اما این موس حتما باید در دامنه دید دریافت کننده می بود تا بتواند کار کند. بعد از آن همین شرکت در سال ۱۹۹۱ اولین موس بیسیم با امواج رادیویی را به بازار عرضه کرد که نیازی به حضور در دامنه دید گیرنده نداشت.


۸. اولین موس لیزری:



اولین موس لیزری برای کاربران عادی را هم لاجیتک در سال ۲۰۰۴ با نام MX1000 به بازار عرضه کرد. تا قبل از این موس های نوری برای روشن کردن سطح و ثبت حرکات از LEDها استفاده می کردند. اما استفاده از لیزر به موس ها اجازه داد تا روی سطوح بسیار متفاوتی کارایی و دقت کافی را داشته باشند.


۹. موس ژیروسکوپ:



موس های Air دیگر محدودیت دامنه حرکت دو بعدی موس را به سخره گرفته اند. با کج کردن موس به اطراف، می توانید به راحتی مکان نما را حرکت دهید. MX Air لاجیتک چنان جذاب است که در لیست بهترین موس های همه دوران ها، در رده ششم ایستاده است.


۱۰. موس لمسی



موس تا به حال تنها به عنوان یک ابزار ورود اطلاعات به کار می رفت، اما حالا دیگر می تواند عکس العمل هم نشان دهد. Novint Falcon در سه بازویش از موتورهایی بهره می برد که دست تان را در اطراف حرکت می دهد و باعث می شود شما اشیاء روی صفحه کامپیوتر را احساس کنید!


۱۱. موس سه بعدی:



موس های عادی تنها در دو جهت حرکت می کنند، اما ما در جهانی بیش از دو بعد زندگی می کنیم. پس به موس هایی نیاز داریم که امکان انجام کارها به شیوه متفاوتی را داشته باشند. این نمونه اولیه ویژه، که توسط Axsotic تولید شده، به شما امکان حرکت و چرخش در سه بعد را می دهد. فکر می کنید گشت و گذار در گوگل ارث سه بعدی با این موس چگونه است؟!


۱۲. موسHands-Free :



اینجا همه داستان درباره تبدیل حرکات فیزیکی بدن به جابجایی روی صفحه نمایش است. کم کم به سمتی می رویم که دیگر به وجود سخت افزاری موس هم نیازی نداشته باشیم. البته کینکت مایکروسافت اولین تجربه عملی در این زمینه است. مثلا لپ تاپ هایی خواهد آمد که با این تکنولوژی، حرکات ما را ثبت کرده و برای کنترل سیستم عامل و برنامه ها از آن استفاده می کنند.


۱۳. موس ذهنی:



سخت افزار؟ حرکت؟ مساله را اینقدر سخت و پیچیده نکنید. آینده موس ها، کنترل مکان نما فقط و فقط با مغز است. البته هنوز هدست هایی که قابلیت خواندن امواج مغزی را دارند در مراحل تجربی اولیه قرار دارند. اما تا وقوع تغییری به بزرگی اختراع اولین موس راه زیادی باقی نمانده است. 

 

پرداخت کرایه تاکسی با پیامک!

نارنجی: اپراتور وودافون سرویس جدیدی را جهت پرداخت کرایه تاکسی در شهر لندن راه اندازی کرده است. در این سرویس مسافران می توانند از طریق ارسال یک پیامک کرایه تاکسی را پرداخت کنند. ‏

روش کار به این صورت است که شماره سریال تاکسی را در پیامکی به یک شماره ویژه ارسال می کنید و هزینه تاکسی روی قبض خط تلفن همراهتان محاسبه می شود. البته شاید این روش به خوبی ‏ فناوری NFC ‏ نباشد اما به هر حال یک راه جدید برای پرداخت کرایه تاکسی است و گاهی اوقات، هنگام برگشت به خانه که پول های تان را تا آخر خرج کرده اید، بهترین روش ممکن محسوب می شود. ‏

کشف قدرت ناشناخته ای از امواج تلفن همراه

نارنجی: با وجود گذشت حدود ۳۰ سال از عرضه تجاری موبایل، هنوز هم بحث بر سر زیان بار یا بی خطر بودن امواج این همراه دیجیتال ادامه دارد. از یک طرف، گروهی عقیده دارند که سیگنالهای تلفن همراه می توانند بر سلامت و حتی رفتار انسانها اثر بگذارند و از طرف دیگر، عده ای به دلیل نبود شواهد و آمار مستند برای زیان بار بودن این امواج، آنها را بی خطر می دانند. در این میان، هر خبر جدیدی هم که منتشر میشود معمولا به خاطر صریح نبودن، از سوی هر دو طرف ماجرا مورد استفاده قرار می گیرد تا حقانیت ادعای خود را ثابت کنند. (مثلا خبر افزایش مختصر در سوخت و ساز مغزی توسط امواج موبایل که چند ماه پیش اعلام شد) ‏



در مرحله تئوری، تاکنون بیشتر بحثهای دانشمندان بر سر این بود که آیا اصلا امواج موبایل قدرت این را دارند که بتوانند پیوندهای شیمیایی مولکولهای بافتها را تخریب کنند یا خیر؟ از آنجایی که فوتونهای الکترومغناطیس چنین قدرتی ندارند که این پیوندها را بشکنند، نتیجه گیری می شد که احتمال بروز خطر و تخریب بافتی هم منتفی خواهد بود (حداقل از نظر احتمال تغییر ساختار مولکولها) در نتیجه بسیاری از محققین به همین دلیل این پرونده را مختومه می دانستند.

اما حالا پژوهشگران آزمایشگاه های لوس آلاموس (محل انجام پروژه منهتن برای ساخت نخستین بمب اتمی جهان) به نکته جدیدی اشاره می کنند: قدرت فوتونهای مایکروویو، علاوه بر طول موج و انرژی آنها، به چگالی این فوتونها هم بستگی دارد. به عبارتی بالا بودن چگالی این امواج می تواند باعث شود که این فوتونها با هم بتوانند کاری را بکنند که تک تک آنها از انجام آن عاجز بودند (داستان قدیمی سه برادر و شکستن شاخه های چوب را که خاطرتان هست!) مثال واضح این قضیه، چاقوهای موسوم به چاقوهای اپتیک (یا چاقوهای لیزری) هستند که به دلیل تمرکز بالای فوتونهای نوری یا مادون قرمز، برای تغییرات و دستکاری بافتها به کار می روند.

فوتونهای امواج تلفن همراه، هر یک به تنهایی یا در شرایط پراکنده قدرت آن چنانی برای ایجاد تغییرات در مولکولهای بدن ندارند، اما در صورتی که تجمع بیش از حدی در یک نقطه (مثلا مجاور آنتن ها یا در نزدیکی گوشی موبایل) داشته باشند چطور؟ در این شرایط قدرت تخریبی آنها به دلیل تمرکز و چگالی بالا، بیشتر می شود و ممکن است بتوانند تغییراتی در بافتهای زنده بوجود بیاورند.

البته لوس آلاموسی ها تاکنون تنها یک احتمال را مطرح کرده اند که باید بررسی شود و هنوز نمی توان در مورد تاثیر حتمی این قدرت افزایش یافته، حکم قطعی صادر کرد. بنابراین بازار بحث در مورد خوب یا بد بودن این امواج همچنان داغ خواهد بود. و تا آن زمان فروشندگان انواع محصولات موسوم به برچسب محافظ امواج موبایل، می توانند به کسب و کار خود ادامه بدهند.

 

میزان شادی جوامع چطور سنجیده می شود

نارنجی: به احتمال زیاد تاکنون نام موسسه گالوپ را شنیده اید، موسسه ای که به خاطر آمارهای مختلف و نظرسنجی هایش معروف است و یکی از معروفترین کارهایش هم ارائه لیست سالانه ملت های شاد دنیاست. امسال هم این موسسه لیست خود را برای 124 کشور دنیا منتشر کرد و باز هم مردم دانمارک توانستند برای چندمین بار عنوان شادترین مردم دنیا را به دست بیاورند. بعد از دانمارک کشورهای سوئد و کانادا رتبه های دوم و سوم را به دست آورده اند.‏ رتبه های چهارم و پنجم هم متعلق به استرالیا و فنلاند است. ‏

اما میزان شادی و خوشحالی مردم یک جامعه چطور قابل اندازه گیری است و اصلا واحد چنین اندازه گیری چه می تواند باشد؟ می دانیم که احساس خوشبختی یک حس درونی است که هرچند ممکن است تحت تاثیر بعضی واقعیتهای بیرونی (مثلا میزان اشتغال، سطح درآمد، شرایط اجتماعی و ...) قرار بگیرد، اما الزاما وابسته به این متغیرها نیست وماهیت کاملا مستقل و درونی دارد. بعبارتی دیگر تنها خود فرد می تواند حس کند که چقدر خوشحال است (هرچند این خوشحالی به نظر دیگران غیر منطقی باشد!)‏ ‏

بنابراین موسسه گالوپ روشی ساده و در عین حال کارآمد را برای سنجش میزان خوشحالی مردم پیشنهاد کرده است؛ به این صورت که به فرد مورد مصاحبه گفته می شود: " یک نردبان را در نظر بگیرید که پله های از پایین به بالا با شماره های 0 تا 10 مشخص شده اند. پایین ترین پله، بدترین وضع ممکن زندگی برای شما را نشان می دهد و بالاترین پله هم بهترین وضعیت ممکن را، در چنین شرایطی فکر می کنید الان روی کدام پله ایستاده اید (پله کنونی) و فکر می کنید 5 سال بعد روی کدام پله ایستاده باشید (پله آینده)"‏ ‏

براساس پاسخهایی که به این دو سوال داده می شود، پاسخ دهندگان به سه دسته تقسیم می شوند: ‏

موفق/ خوشبخت: نشان دهنده شادی پایدار و رو به رشد. افرادی که در مورد زندگی فعلی خود نظر مثبتی دارند (پله 7 و بالاتر) و فکر می کنند آینده خوبی هم در انتظار آنهاست (پله 8 و بالاتر) بر اساس حقیقات انجام شده، افرادی که در این دسته قرار می گیرند مشکلات سلامتی کمتری دارند، استرس، اندوه و نگرانی کمتری تجربه می کنند و حتی روزهای کمتری را در طول سال در بستر بیماری می گذرانند. این دسته بیشتر از سایرین خوشحال و سلامت هستند و از حس احترام بالاتری برخوردارند.‏ ‏

در حال تلاش: این دسته نمایانگر افرادی است که از زندگی متوسط یا ناپایدار برخوردارند. این افراد احساس خوشبختی متوسطی در حال حاضر دارند، یا نسبت به آینده خود چندان خوش بین نیستند. چنین کسانی یا در حال حاضر در حال تقلا برای زندگی بهتر هستند و یا در آینده دچار چنین کشمکشی خواهند شد. آنها دو برابر افراد دسته خوشبخت روزهای بیماری سالانه دارند و بیشتر از آنها دچار استرس، بیماری و مشکلات دیگر می شوند. این دسته تمایل بیشتری به مصرف سیگار دارند و کمتر تغذیه صحیح و سالم می کنند.‏ ‏

رنجور/بدبخت: افراد این دسته نه تنها در حال حاضر احساس رضایت خوبی از زندگی ندارند (پله 4 و پایین تر) بلکه نسبت به آینده هم اصلا خوش بین نیستند (پله 4 و پایین تر آینده) آنها ممکن است حتی از امکانات اولیه زندگی هم محروم باشند یا درگیر بیماری شدید یا مشکلات روحی باشند. غم، نگرانی، خشم و اضطراب مشخصه زندگی این افراد می باشد.‏ ‏

این دسته بندی نه تنها دید خود فرد نسبت به زندگیش را نشان می دهد بلکه بر اساس تحقیقات متعدد به عمل آمده، همبستگی بالایی با فاکتورهای مختلف زندگی بسامان دارد که طیف وسیعی از احساس و حال فعلی افراد تا قضاوت آنها در باره کلیت زندگی و میزان امیدواریشان به تغییرات مثبت در آینده را در بر می گیرد. ‏

میزان های به دست آمده بر اساس این طبقه بندی همبستگی بالایی با میزان در آمد سرانه، میزان سرانه درمانی، شاخص توسعه انسانی و سایر استانداردهای زندگی دارند.‏ همچنین احساس حمایت از طرف افراد یا دولت نیز تاثیر بالایی در نتایج دارد. بعنوان مثال در کشور کانادا مناطق ساحلی شرق این کشور علیرغم درصد نسبتا بالاتر بیکاری نسبت به مناطق مرکزی، از احساس خوشبختی بالاتری برخوردارند. دلیل این است که در مناطق ساحلی میزان روابط اجتماعی بالاتر است و مردم این ناحیه، حس حمایت بیشتری نسبت به یکدیگر دارند.‏ ‏

شما چطور؟ آیا نگرانیهای شما بیشتر از جنس مسائل اقتصادی و اشتغال است یا مسائل اجتماعی؟ فکر می کنید الان در پله چندم این نردبان خوشبختی ایستاده اید؟ و امیدوارید در 5 سال آینده به کدام پله برسید؟ ‏

آپدیت روزانه nod32 / به روز شد

برای دریافت کدهای روزانه اینجا را کلیک کنید.

آپدیت روزانه nod32

 

براي دادن نظرات اينجا كليك كنيد



 

http://up.iranblog.com/images/4ymybiv0npgnrbs6dvef.jpg





warningtm                            
warningtm
  warningtm
   warningtm
    warningtm
     warningtm
      warningtm
       warningtm
       warningtm
      warningtm

__._,_.___
Recent Activity:
warningtm                         
warningtm
  warningtm
   warningtm
    warningtm
     warningtm
      warningtm
       warningtm
       warningtm
      warningtm
     warningtm
    warningtm
   warningtm
  warningtm
warningtm
warningtm
warningtm
warningtm
  warningtm
   warningtm
    warningtm
     warningtm
      warningtm
       warningtm
       warningtm
      warningtm
     warningtm
    warningtm
   warningtm
  warningtm
warningtm
warningtm
.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment